7 calowe drony typu long range stają się coraz bardziej popularne. To co do tej pory wymagało samodzielnego poskładania i często niemałych umiejętności w ustawieniu nagle można kupić zarówno w wersji analogowej jak i cyfrowej, gotowe do lotu i ustawione. Wśród najpopularniejszych pozycji można wymienić Chimerę 7 oraz Chimerę 7 PRO od iFlight, a także Rekona 7 od RekonFPV. Wzrost zainteresowania tego typu dronami nie dziwi, w końcu to modele pozwalające nawet na ponad 20 minut lotu z ciężkim GoPro oraz bez problemu latające na odległość kilku kilometrów. Również klienci Krakowskiej Szkoły FPV coraz częściej pytają o tego typu sprzęt. Postanowiliśmy więc podzielić się z Wami opisem ostatnio zbudowanego na zamówienie drona właśnie w rozmiarze 7 cali, który z pewnością zadowoliłby nie tylko początkujących amatorów lotów typu long range.
Dron zbudowany został na ramie Rotorama Buddy 7". Rama ta nie tylko jest łatwodostępna (czas dostawy do Krakowa to 2 dni od zamówienia), ale jest stosunkowa niedroga oraz bardzo lekka - waży zaledwie 158 gram. Nasze wątpliwości budziła grubość ramion wynosząca zaledwie 5 mm. W tak dużych konstrukcjach 6 mm wydaje się niezbędnym minimum, a optymalna grubość to nawet 7 mm. Po złożeniu ramy okazało się jednak, iż jest ona bardzo sztywna i sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Niewątpliwie na plus w przypadku tak cienkiego karbonu jest duża szerokość ramion.
Kształt ramy to delikatny Dead Cat. Przednie ramiona są ułożone pod innym kątem niż tylne względem centralnej części ramy. Geometria taka pozwala na wyeliminowanie śmigieł z obrazu kamery HD. Buddy 7 zachował jednak umiar w tej kwestii i przednie silniki nie są odsunięte od osi ramy bardziej niż tylne. Rozstaw silników tworzy klasyczny, szeroki X dzięki czemu rama ta świetnie sprawdzi się również w freestyle'u. Miejsca w niej jest dużo, bez problemu można zmieścić dwa stacki 30.5x30,5 mm jak i zestaw złożony ze stacka oraz pełnego Air Unit od DJI.
Producent wraz z ramą nie wysyła wydruków 3D. Należy je sobie wydrukować samemu. Niestety udostępnione na stronie producenta modele STL nie do końca się sprawdzają i należy je przerobić lub zaprojektować od nowa. W naszym przypadku niezbędny okazał się remix uchwytu na GPS wraz z mocowaniem anteny VTX oraz mały remix mocowania pod kamerę FPV w rozmiarze mini. Mocowanie GoPro również pozostawia wiele do życzenia pod względem stabilności.
Jeśli chodzi o silniki to użyliśmy jednego z najbardziej klasycznych rozmiarów czyli 2806.5. Long range tych rozmiarów musi (naszym zdaniem) latać na 6S dlatego skorzystaliśmy z wersji 1300 kV. Silniki te nie tylko zapewniają wystarczającą moc, ale również są bardzo oszczędne, pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z drążkiem gazu.
Pozostałe komponenty wykorzystane do budowy to:
ESC: Mamba F50_BLS
FC: DalRC F722 Dual
VTX: TBS Unify PRO32 HV
RX: Crossfire Nano RX
FPV: Foxeer Predator v5 (mini)
GPS: HGLRC M80 PRO
Śmigła: HQ 7x4x3
Loty testowe oraz tuning odbyły się na bateriach LiPo 6S 1800 mAh CNHL. Docelowo jednak Buddy 7 ma latać również z pakietami LiIon 2x6S1P zgrzanymi z ogniw 18650 Molicel (2600 mAh).
Czas lotu z prędkością 70-80 km/h na baterii 1800mAh 6s wraz z pełnym GoPro Hero 8 to około 8 minut. AUW takiego zestawu to ok. 1000g.
Jeśli chcesz takiego drona, ale nie bardzo wiesz jak się zabrać za jego budowę - daj nam znać. Zbudujemy i ustawimy go dla Ciebie dając pełną gwarancję zadowolenia.
Nasze wpisy są darmowe i nie służą do zarabiania. Jeśli jednak ten wpis był dla Ciebie pomocny będzie nam bardzo miło, jeśli postawisz nam kawę. Zebrane pieniądze pozwolą nam na utrzymanie i dalszy rozwój strony. Dzięki!
Comments